شادزيستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغديه خوب، محبتکردن و حفاظت از او اهميت دارد، زيرا سلامت روحی و روانی و فيزيکی و جسمانی او را تأمين می کند. نرخ شادی و خنده در مدارس ما بسيار پايين است. ميزان شيوع خنده و توسعه فضای فرحبخش در آموزشگاهها کم است. يکی از مشکلات هر جامعه غفلت از شادی و نشاط و در نتيجه افزايش بيماریهای مختلف روانی از قبيل اضطراب و افسردگی است. در گذشته به نظر می رسيد که وظيفه آموزشوپرورش توليد عدهای فارغالتحصيل است که فقط بتوانند امرار معاش کنند، اما امروزه کارکرد نظامهای آموزشوپرورش علاوه برکسب مهارتهای خواندن و نوشتن، کسب مهارت زيستن و حل مسئله و چگونگی رويارويی با چالشهای هزاره سوم را دربر دارد و سرلوحه تعليم و تربيت در يک جمله خلاصه شده است: شوق زندگی کردن را به دانشآموزان بياموزيم. ولی بايد معتقد باشيم که درحقيقت رشد پايدار ما در گرو شادی پايدار است. در دنيای پراضطراب و پرتلاطم امروز، آرامش و داشتن خيالی آسوده، نعمتی است که همگان آرزوی آن را دارند. از امام باقر عليهالسلام نقل است: نزد خدا، عبادتی محبوبتر از شاد کردن مؤمنان نيست. با اين گواهی های روشن از آموزههای دينی و نيز سيره ائمه، چرا محيط مدرسه برای دانشآموزان که بندگان پاک و خوب خدا هستند و می توانند مؤمنان واقعی جامعه آينده باشند، محيطی شاد و بانشاط نباشد. مدرسه شاد می تواند شوق زندگی را به دانشآموزان هديه دهد.
و , ,در ,از ,که ,را ,است ,است که , در ,را به ,شادی و
درباره این سایت